تاريخ : پنج شنبه 16 آبان 1398برچسب:, | 9:16 PM | نویسنده : بريالي محمدي

دوستان عزیز سلام!
و امشب ( 5 شنبه, 7 نوامبر 2013 ) یک سری به فیسبوک وارد شدم که حال و احوالی از دوستان بگیرم, مشغول دیدن پست ها بودم که ناگهان متوجه عکس خودم شدم که؛ چند روز قبل یک متنی در مورد صلح, در یکی از سایت های خارجی نوشته و فرستاده بودم که بعد از چند روز در بین 10,000 نفر از سراسر دنیا؛ سیما و چهره خودم را نیز یافتم که متن ذکر شده را همراه با عکسم در سایت شان منتشر کرده و در فیسبوک به اشتراک گذاشته بودند واقعا غافلگیر شدم, جالب بود.  

 

 

 Photo: 10.000 faces for global peace! Until now 4163 faces have been uploaded. Be part of it. Show what you stand for: www.myfaceforpeace.org 
Thank you Baryalai for showing your face for peace <3

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : سه شنبه 16 مهر 1398برچسب:, | 12:20 AM | نویسنده : بريالي محمدي

سلامی از صمیم قلب بعد از مدت ها غیابت!!!

     سلامی از صمیم قلب برای تمامی دوستان عزیز و ارجمند بعد از مدت های غیابت و آن غیابتی که بر اساس مجبوریت و کارهای پیش آمده روزگار بوجود آمد. و آن اینکه بعد از روی کار آمدن کارهای بورسیه تحصیلی مان بعد از امتحان سراسری کانکور مجبور به مشغول شدن به تکمیل کارهای رسمی بورس شدیم و بعد از آن یک سالی را روانه 

 

 

کشور ترکیه شده ودر شهرانقره پایتخت ترکیه در دانشگاه آموزش زبان ترکی انقره (تومر)  ترکی را آموخته و بعد از ختم زبان هم اکنون ( تاریخ 8 اکتوبر سال 2013) سال دوم مان در ترکیه و اما سال اول دانشکده پزشکی/پوهنخی طب در کشور ترکیه می باشد. 

لذا بنا بر این ملحوظ و علل الخصوص با شروع شدن درس های طب و ثقیل بودن درس ها مشغول درس ها شده و مانند گذشته فرصت کافی برای فعالیت های خارج درس میسر نمی شود.

انشاالله در اوقات فراغت و در آینده دوباره مانند گذشته, بهتر و بیشتر کارهای فرهنگی, اجتماعی, سیاسی و طبی را به پیش خواهیم برد. 
با تشکر از تمامی دوستان عزیز و آرزوی موفقیت و کامگاری برای تمامی تان 

بریالی محمدی 

ترکیه 

 

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : چهار شنبه 22 آذر 1386برچسب:, | 11:50 PM | نویسنده : بريالي محمدي

 بنام صاحب افلاک و نجوم             آن ذات اقدس بی چن و چون

انسان هستىم یا نه؟؟؟

ای انسانهایی که بر روی کره خاکی و علی الخصوص در افغانستان زنده گی می کنید!

-آیا واقعاً از حقوق خود بهره مند هستید؟

- آیا حقوقی را که خدای عزوجل برایتان عنایت فرموده از آن مستفید هستید؟

- آیا واقعاً از نعمات ایزد یکتا که حق مسلم شما است به وجه احسن استفاده کرده می توانید؟

- آیا از زنده گی کردنی که حق طبیعی شما است بهره مندید؟ یا اینکه فقط و فقط کوشش می کنید که زنده بمانید و بس؟

- آیا از ظلم ظالمین و وطن فروشانی که به قیمت خون تان خود را به ثروت و قدرت رسانده اند و میرسانند در امان هستید؟

- آیا از دزدانی که در روز روشن و در انظار عامه و پیشروی چشم تان مال شما را به تاراج می برند در عذاب نیستید؟

دزدی این وطن فروشان و خائنین که از دزدی آن دزدانی که در شب و پنهانی دزدی میکنند بدتر و فجیع تر است. سخت تر و دردناکتر از این چیست که زیر چشمانت به مال و فرزند و ناموست تجاوز کند و تو با خونسردی نشسته ای و تماشا می کنی؟!

-آیا درجه اشرف مخلوقاتی که خداوند جلت عظمت برایت اعطا فرموده توانسته ای واقعاً آنرا حفظ کنی؟

- آیا کارهای فجیعی که امروزه با انسانهای زیر دست و مستضعف صورت می گیرد با حیوان صورت می گیرد؟

اگر حیوانی ذبح می شود و از گوشت و پوست و جوارحش استفاده می شود که به طریقه شرعی حلال است و اجازه داریم اما غیر طریقه شرعی درست نیست.

در حالیکه امروزه یک انسان و همان اشرف مخلوقات به طرز بسیار فجیعی گردن زده می شود، دو نیم می شود و تکه تکه می شود آن هم به اشکال مختلف که آدم شاخ در می آورد و مو بالای بدن انسان سیخ می شود.

اگر حیوانی باری را حمل می کند که وظیفه آن است اما انسان اجازه ندارد که بیش از حد توان حیوان بر وی باری را حمل کند.

اما امروزه انسان ها و اطفال کوچکی را می بینیم که چند برابر بیشتر از توانشان از مجبوریت، ظلم و اجبار باری را حمل می کنند که در شان یک انسان نیست.

و اما این انسان ها از طرف خائنین داخلی و خارجی به چنان اهدافی استفاده شده اند و استفاده می شوند که باور کردنی نیست که از آن جمله می توان گفت:

-تکه تکه کردن اعضای بدن انسان و فروختن آن و یا همان تجارت اعضای بدن انسان

- بریدن گوش و بینی و زبان

- بریدن دست و پاه

- بستن مواد منفجره به یک انسان و انتحار کردن آن

و غیره وغیره جنایت های ضد بشری که هیچ قابل تفکر نیست و چنین کارهایی با حیوانی هم صورت نگرفته است.

 برای ادامه مقاله به ادامه مطلب در ذیل مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

  

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب

 به ادامه تصاویر به ادامه مطلب در ذیل مراجعه کنید.

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, | 8:49 AM | نویسنده : بريالي محمدي

منتظـــر در ايستــــگاه مــــــرگ

 

 

ما همگان بايد همچون مسافري باشيم كه گويا در اين دنيا هر لحظه در ايستگاه مرگ منظر آن هستيم و در راه آخرت و سراي باقي قدم مي گذاريم.

هر لحظه زنده گي بصورت كامل آماده بوده و زمانيكه اصوات و نداهاي اجل فرا رسيد خود را بدون خوف تسليم حق كنيم.

همگان بايد قلب و دل پُُر از صميميت و مملو از عشق الهي داشته و با قلب بي آلايش و خالص پا به سفر بسوي ايزد لايزال نهيم. اما نه اينكه با قلب مرده و دل هاي مملو از معصيت و گناه بحضور آن ذات اقدس و پاك برويم و سر افگنده و افسرده باشيم. چون در اين سفر نيز تا رسيدن به مقام كبريا پاسگاه هايي وجود داردند كه قلب ها و دل هاي مان را امتحان مي كنند و در صورت عاري بودن دل از هر نوع معصيت و روشن بودن قلب رهايي خواهيم يافت و بحضور خداي متعال نايل خواهي آمد، در غير آن در زندان غم و اندوه و عذاب الهي بازداشت شده و به زندان فرستاده خواهي شد تا جزاي موعود از طرف شارع مقدس را ببينيد.

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, | 3:4 PM | نویسنده : بريالي محمدي

بنام آفريدگار قلم

 

جامعه افغانستان را به يك باغ بزرگ تشبيه مي كنيم كه در اين باغ بزرگ و در لابلاي ثمرات اين باغ چنان علف هاي هرزه اي رشد و تكامل كرده اند كه اكثر سطح باغ را فراگرفته اند كه برخي از آنها در زمان كشت در همين باغ بوجود آمده اند واز همين باغ بوده اند و بعضي بنا بر دلايلي از خارج باغ داخل شده اند و بدون كمك و پرورش رشد كرده اند مثل اينكه يك ميوه با ارزش تا وقتيكه پرورش درست نشود درست حاصل نخواهد داد اما يك علف هرزه بدون اينكه نگهداري و پرورش گردد خودش به سرعت رشد مي كند پس براي اينكه ثمره اين باغ به خوبي و دور از خطر پرورش شود و آسيب بيشتري به ثمره باغ نرسد بايد هرچه زودتر علف هاي هرزه را ريشه كن كرد نه اينكه سر كن نمود، در اين باغ(افغانستان) درخت دشمن بصورت سركن از بين مي رود و كسي به دنبال ريشه (رهبر) اين درخت نيست، طوريكه اگر يك شاخه درخت را بزنيم دوباره به تدريج رشد خواهد كرد و اگر ريشه درخت را بزنيم دوباره مثل اول رشد نخواهد كرد.

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, | 6:21 PM | نویسنده : بريالي محمدي

پسرلی ته سلام!

 

 

ليكونكي: بريالي ( محــــمدي )  

  

هو پسرلي راغي او د پسرلي ملايم نسيم پر ونو، سندونو، غرونو او رغونو باندي څپي وهي او وچو شوو ونو او سرچينو ته د پسرلي د راتگ خبر وركوي چي پسرلي راغي او نوي ورځ او نوي ژوند ورسره پيل شو، پسرلني او بهاري نم، نم باران پر ټولو هغه نوي ټوكيدلي گلانو باندي ووريد او هغوي يي د تير وختونو د گرد غبار نه پاك او صفا كړل، او ټول وني او گلان د خارا كاڼو د زړه نه را پاڅيږي او پسرلي ته سلا مونه  وايي او ټول غرونه او رغونه سمسور او شاداب ښكاري او شپون په دي رغونو كي خپل مالونه پيايي او شپيلي وهي او هلكان لوبي او ساعت تيري كوي او بيلابيل گلان پكي ښكاري چي د لمر ځلا او د سند څپي لا هم ورته ښكلا ور په برخه كوي. څه يو ښكلي منظره د چي ټولو ته زښت زيات خوند وركوي او دا چي زه د دي مقالي د ليكلو پر محال د پسرلي د شنو لمنو نه په يوه  شني لمني كي ناست او پسرلي ته سلام وايم او د هغه توصيف او د هغه د خالق شكر او سپاس كوم چي ددي پسرلني سمسوري وني لاندي چي شاو خوا كي يي لكه شنه كمپل غوندي  ښكاري، مرغي او بلبلان سازونه او نغمي لري او خوشحالي كوي، د بيلابيلو گلانو تر څنگ گرځي او پسرلي ته سلامونه وايي، ټول گلان داسي ښكاري لكه چي په خلاصو او ډكو، ډكو خلو خاندي،

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
صفحه قبل 1 صفحه بعد

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  • سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ